Onze core business

B2B Leadgeneratie

Recht in het hart van je doelgroep.
Meer traffic, leads en klanten door effectieve leadgeneratie.

Leestijd: 3 minuten

Leadgeneratie door sPitch

Stop met verkopen en wordt gekocht! De core business van sPitch draait om business to business (B2B) leadgeneratie. Uitgangspunt is om waardevolle content in verschillende fases, op het juiste moment, van het oriëntatie en aankooptraject te delen. Bij de aankoop van complexere producten en diensten is het belangrijk om waardevolle kennis te delen en op deze wijze een goede relatie op te bouwen met (potentiële) klanten. Door het delen van je kennis creëer je vertrouwen en wordt er in veel gevallen een goede relatie opgebouwd met potentiële afnemers.

Je wordt niet gezien als verkoper, maar als adviseur. Met als resultaat dat je al tijdig in het aankoopproces wordt betrokken. In jargon heet dat consultative selling. In de B2B-sector hanteert sPitch drie verschillende vormen van leads. We leggen ze hier graag verder voor je uit. Een gekwalificeerde lead in de eerste fase van het proces noemen we een Marketing Qualified Lead (MQL). Een MQL dient nog verder gevoed (leadnurturing) te worden voor deze naar sales kan worden doorgezet als Sales Qualified Lead (SQL). Een lead in de laatste fase van het proces is een Sales Accepted Lead (SAL). Een SAL is een door de sales afdeling geaccepteerde lead als zijnde verkoopkans. In de praktijk werken we enkel met Sales Accepted Leads indien er onvoldoende wordt samen gewerkt tussen marketing en sales. In termen van sPitch? We voegen dan wat zout toe. 

sPitch-ZG-Bijenkorf
sPitch-ZG-Sonsbeek

Online leadgeneratie

95% van alle oriëntatie en aankoop trajecten starten online. Ruim 70% gebruikt daarbij Google als belangrijkste zoekmachine. 60% van de toekomstige aankopen, denk aan producteigenschappen of diensten, is al bekend bij de potentiële (in)koper. sPitch helpt organisaties te anticiperen op deze veranderingen. Waardoor je succesvoller leads gaat genereren van betere kwaliteit. Op deze wijze til je samen met sPitch je online leadgeneratie naar een hoger niveau.

Online leadgeneratie is een belangrijk proces . Goede leadgeneratie campagnes zorgen voor een toename in het aantal aantal leads. Leads resulteren in nieuwe  klanten. Op deze manier realiseer je een structurele toename in meer omzet en meer groei. Online leadgeneratie is al jaren één van de hoogste prioriteiten van marketeers, marketingmanagers en bevlogen ondernemers met groei ambities. Met goed doordachte leadgeneratie campagnes vul je je marketing funnel en voorzie je de sales afdeling van betere leads. sPitch helpt daarbij.

Bereik je doelgroep

Leadgeneratie draait dus in essentie om het bereiken en verleiden van je doelgroep door het delen van aantrekkelijke en waardevolle kennis. Niemand zit op je reclame te wachten, maar naar je kennis wordt elke dag gezocht. Door waardevolle content aan te bieden, te investeren in de relatie en doorlopend aandacht te geven blijft je organisatie top op mind. Bezoekers bezoeken je website met een reden en downloaden waardevolle content waarvoor ze in ruil gegevens achterlaten. Deze gegevens zijn belangrijk bij het identificeren van je leads. Tevens krijg je inzicht in de behoefte van de organisatie en welke oplossingen daarbij passen. Kwalitatief goede content werkt als magneet voor je doelgroep, ook wel  inbound marketing genoemd.

Nieuwe potentiële klanten actiever benaderen kan ook door het op- en inzetten van leadgeneratie nurturing campagnes. Om te achterhalen of je de juiste personen bereikt is het van belang om te weten wie je website bezoekers zijn. Door onze nauwe samenwerking en partnership met  Leadfeeder hebben we deze mogelijkheden binnen handbereik. sPitch gebruikt beide tactieken, maar beslist op basis van jouw situatie, behoefte en ambities. Doorlopend aandacht voor leadgeneratie en nurturing in de verschillende fases van oriëntatie tot aankoop en retentie traject vormt doorlopend het vertrekpunt bij onze werkwijze.

sPitch-ZG-Bijenkorf

“Niemand zit op je reclame te wachten,
maar naar je kennis wordt elke dag gezocht.” 

<