Door Matthieu Reijers

Inbound Marketing

Marketing als magneet voor je doelgroep – doelgericht en precies

Waar het bij outbound marketing voornamelijk gaat om de doelgroep constant te confronteren met een product of service, gaat dit bij inbound marketing anders. Bij inbound marketing gaat het juist om een doelgerichte marketing actie die geïnteresseerde personen aan een product of dienst koppelt.

De basis hierbij is het delen van waardevolle kennis. Door het delen van kennis realiseer je vertrouwen. Het aanbod is relevant voor de personen die er over geïnformeerd worden. Geïnteresseerde bedrijven zijn op zoek naar een oplossing en de kans dat zij worden afgeschrikt door een gerichte marketing actie is dus veel kleiner, mits deze subtiel en tactisch gebracht wordt.

sPitch biedt de helpende hand bij inbound marketing

Inbound marketing is geen makkelijk door te voeren principe. Voor inbound moet het bedrijf met al haar afdelingen samenwerken. Daarnaast dient alles gemeten te worden om zo beslissingen te kunnen verantwoorden en eventueel aanpassingen te doen. Hierbij biedt sPitch de helpende hand. Kortom, inbound marketing is zeer effectief wanneer het correct wordt uitgevoerd.

Het is een langdurig en intensief proces dat niet even snel uitgevoerd kan worden. Doordacht beleid, creativiteit en oog voor de wens van de (potentiële) klant zijn essentieel voor een juiste uitvoering. Zodra het goed loopt, bedien je (potentiële) klanten met relevante en waardevolle informatie. Kennis waar ze wat aan hebben, waardoor je werkt aan vertrouwen. Je helpt (potentiële) klanten tijdens het oriëntatie- en aankoopproces door ze te laten vinden waar ze (onbewust) naar op zoek zijn.

Verder met inbound marketing • Marketing als magneet voor je doelgroep

Neem contact op →