Onderdeel van inbound marketing

Marketing Automation

Wat is marketing automation?

Marketing automation verwijst naar softwareplatformen en technologieën die het mogelijk maken om taken die zich herhalen te automatiseren. Daarnaast zijn dergelijke tools te gebruiken om effectief op meerdere online kanalen je product of dienst te verkopen. Om dit wat concreter te maken kun je de klantreis van potentiële klanten volgen. Dit gebeurt bijvoorbeeld aan de hand van e-mail, website bezoek, downloads enzovoort. Door inzicht te verkrijgen in deze gegevens is het mogelijk om een schatting te maken in de mate van interesse vanuit je doelgroep. Door je marketing strategie af te stemmen op de beschikbare informatie versnel je het beslissingsproces van je potentiële klant.   

Wat betekent marketing automation voor jouw organisatie?

Het implementeren van marketing automation binnen jouw organisatie biedt hulp bij het herkennen van je doelgroep en het daarbij horende online gedrag. Door je marketing team te versterken met dergelijke tools maak je interactie met je doelgroep mogelijk op het kanaal van hun keuze, op de manier van hun keuze en op het moment van hun keuze. Je optimaliseert hierdoor de service die je jouw potentiële klanten biedt. Dit versterkt de relatie met je doelgroep en creëert vertrouwen. Op deze wijze kun je relevantere campagnes lanceren met als resultaat een toename in rendement. Daar draait het tenslotte om.

Welke rol heeft sPitch bij Marketing Automation (software)?

Mocht er binnen jouw organisatie een gebrek aan tijd of expertise zijn op het gebied van online marketing, dan biedt sPitch de helpende hand. De online marketeers van sPitch stellen hun kennis en ervaring graag in dienst van jouw organisatie om jouw online uitdagingen te volbrengen. sPitch werkt veelvuldig met de marketing automation tool ActiveCampaign. Echter zijn tools niet leidend, rendement wel. Sluit een andere tool beter aan op jouw behoefte, dan wordt er uiteraard gebruik gemaakt van dat alternatief. De uitgangspunten en doelstellingen van jouw organisatie staan hierbij centraal. Behoefte aan advies of meer informatie? Neem gerust contact met ons op.

Marketing Automation voor jouw organisatie?

Get on board: sPitch helpt je verder →