Onderdeel van inbound marketing

Precision Marketing

Inspelen op klantbehoefte met Precision Marketing

Potentiële kopers hadden nog nooit eerder zoveel keus. Of het nou om fysieke- of online aankopen gaat, het aanbod van meerdere partijen is gemakkelijk te vergelijken. Het is belangrijker dan ooit om goed hierop te anticiperen en het is daarbij meer dan ooit van groot belang om bestaande klanten- en relaties meer dan tevreden te stellen. Uit onderzoek blijkt dat het vijf tot tien keer duurder is om een nieuwe klant te vinden dan cross- en upsell te realiseren bij bestaande klanten. De verwachting van bestaande klanten zijn veelal hoger en is dan ook van belang hier goed op in te spelen. Dit kan met Precision Marketing.

Merk- en klantloyaliteit verhogen met Precision Marketing

Precision Marketing is gericht om merkloyaliteit te stimuleren en koopgedrag aan te moedigen. Precision Marketing vertrouwt minder op het creëren van overtuigende advertenties en meer op aanbiedingen die een retentie realiseren. Uitgangspunt om dit succesvol te doen met Precision Marketing is een juist gebruik van marktsegmentering. Deze segmenten kunnen erg specifiek zijn. Bij Precision Marketing verzamel je gegevens over klantgedrag en (website) bezoek. In jargon: De digital footprint. Met behulp van relevante data creëren en realiseren wij voor bedrijven loyaliteitsprogramma’s om zo meer engagement te realiseren. Een goed voorbeeld hiervan is Scoupy. Het doel hierbij is klanten het gevoel geven dat de klant waardevol voor de organisatie is, dat hun behoeften worden erkend en worden beloond.

Op het gebied van Precision Marketing is sPitch inmiddels ervaringsdeskundige. Onze creatieve marketeers realiseren succesvolle acties om ook klanten beter te binden aan jouw organisatie door ze te inspireren en loyaliteit te belonen. Meer loyaliteit betekent een hoger resultaat en dus rendement.

Maak van je klanten ambassadeurs met Precision Marketing

sPitch helpt je hier graag verder bij →