Door de stagiairs van sPitch

Social Media Marketing

Social media marketing (SMM) is een vorm van online marketing die voornamelijk als onderdeel van een online marketing strategie wordt gebruikt. Hierbij wordt social media als marketingtool gebruikt als onderdeel van de marketing middelenmix. Enerzijds is het doel een hoge mate van engagement te realiseren onder bestaande en potentiële klanten. Anderzijds wordt social media veelal gebruikt voor het realiseren van meer naamsbekendheid.

sPitch legt de nadruk op social media optimalisatie (SMO) om social proof te creëren. Net als bij zoekmachine optimalisatie (SEO) is SMO een strategie om nieuwe en unieke bezoekers naar een website te trekken. Dit wordt binnen de marketingstrategie vaak opgevolgd met SMM. SMO kan op twee manieren worden ingezet, namelijk: het toevoegen van links naar content via social media. Denk daarbij aan  RSS-feeds en share buttons. De tweede invulling is het promoten van activiteiten via social media door status updates, Tweets of blog posts. Deel je ideeën met sPitch, we helpen je graag met onderstaande activiteiten;

  •         Adverteren op LinkedIn;
  •         Adverteren op Youtube;
  •         Adverteren op Facebook;
  •         Adverteren op Instagram;
  •         Adverteren op Twitter.

Verder met Social Media Marketing • Samen met sPitch

Neem contact op →